محمد رضا سبطی، عضو شورای شهر گرگان:
عضو شورای اسلامی شهر گرگان پاسخگو نبودن شهرداری مرکز گلستان به مکاتبات شورا و شناخت اندک و ُگنگ از عملکرد آن بویژه در حوزه عمرانی را از دغدغه های اعضای شورا بیان کرد.
کد خبر: ۳۰۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 02 October 2016
عضو شورای اسلامی شهر گرگان پاسخگو نبودن شهرداری مرکز گلستان به مکاتبات شورا و شناخت اندک و ُگنگ از عملکرد آن بویژه در حوزه عمرانی را از دغدغه های اعضای شورا بیان کرد.
محمدرضا سبطی در سیصد و پانزدهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد که کسب اطلاعات در خصوص پروژه های شهرداری از وظایف شورای شهر است.
وی افزود: ما در داده ها و اطلاعات در خصوص بعضی از پروژه های شهرداری مشکل داریم و در مواردی مردم در خصوص بعضی از طرح ها از ما سوال می کنند که نمی توانیم پاسخگوی آنان باشیم.
این جلسه شورای شهر گرگان با حداقل مجاز تعداد اعضا و با حضور قدس مفیدی، نورا، پزشکپور، کبیر، کلاتی، جرجانی، گرزین، عبداللهی و جرجانی آغاز شد و پس از پخش قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران؛ رئیس شورا در سخنانی روز جهانی سالمند و هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و به مناسبت های پیش رو اشاره کرد.
نطق پیش از دستور این جلسه متعلق به علی اصغر یوسفی بود و با توجه به این که وی در غم از دست دادن یکی از بستگان خود عزادار بود ،از رئیس جلسه خواست تا این نطق را به جلسه بعد موکول نماید.
در ادامه طرح برگزاری سه جلسه فوق العاده از سوی رئیس شورا اعلام شد که تعدادی از اعضا به علت ورود به دهه اول ماه محرم ،خواستار مسکوت ماندن این طرح و برگزار نشدن جلسات فوق العاده در این دهه شدند و موافقان نیز دلایل خود را ارائه نمودند و در پایان به پیشنهاد اسدلله کبیر ،طرح برگزاری فقط یک جلسه فوق العاده مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
در ادامه بررسی لایحه ای با عنوان 'موضوع کاهش یا افزایش یا لغو اختیارات در معاملات و ترک تشریفات و شیوه نامه امور سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری گرگان' در دستور کار قرار گرفت، لایحه ای که جلسه 4 ساعته شنبه هفته گذشته را به یکی از طولانی ترین جلسات شورای شهر گرگان تبدیل کرده بود.
سید محمد قدس مفید رئیس شورای شهر در این هنگام از برگزار نشدن جلسه تعاملی فی مابین با شهردار گرگان خبر داد و افزود: متاسفانه این جلسه برگزار نشده است.
وی از اعضای شورای شهر گرگان خواست تا نظرات خود را ارائه دهند، فائزه عبداللهی عضو شورا نیز اظهار داشت: تا قبل از رای گیری در این خصوص ،جلسه ای با شهردار برگزار کنیم. نشستی که در ادوار گذشته نیز برگزار می شده است.
وی ادامه داد: روسای کمیسیون توسعه و عمران سه سال گذشته شورا نیز انتقادات و خواسته های تخصصی خود را در حوزه مسائل عمرانی بیان کنند.
سبطی دیگر عضو شورا نیز با تاکید بر حفظ یکپارچگی بین اعضای شورا ،از رئیس جلسه خواست تا این طرح جنجالی به نشست آتی موکول شود.
در ادامه رای گیری از پیشنهاد شفاهی سبطی و یا رای گیری از طرح قرائت شده توسط منشی شورا به موضوعی چالشی تبدیل و در پایان مقرر شد بررسی این طرح به آینده موکول شود.

* کم لطفی به استاد لطفی 
حسین ربیعی عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه به باغ مزار استاد لطفی اشاره کرد و گفت: دوستان استاد محمدرضا لطفی، به وی کم لطفی کرده اند.
وی افزود: زمانی که خواستند مکانی را برای تدفین استاد در نظر بگیرند، با مذاکراتی که با شهردار داشتیم، وی قبول کرد، تا در تپه های کوی طالقانی 2 هکتار به این امر اختصاص داده شود، اما کسانی که می خواستند پیکر استاد در بافت قدیم تدفین شود با این طرح مخالفت کرده و باعث شدند تا امروز مشکلاتی در این زمینه به وجود بیاید. 
ربیعی گفت: سال گذشته خانواده مرحوم لطفی آمادگی داشتند تا با تشریفات اداری، شرعی و قانونی پیکر مرحوم به مکانی که قبل از آن در نظر گرفته بودیم، منتقل شود، اما باز هم برخی دوستان در این زمینه مخالفت کردند. 
عضو شورای شهر گرگان افزود: ما به اندازه کافی در این زمینه کار و هزینه کرده ایم و از این پس باید امور را به نهادهای مردمی واگذار کنیم، اما باید سعی شود تا مکان کنونی شبیه حافظیه و سعدیه در شیراز شود و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
وی تصریح کرد: اگر می خواستیم که در مکان کنونی ،بافت قدیم را احیا کنیم، نه تنها این امر میسر نشد، بلکه در این مسیر دچار مشکلات و آسیب هائی شدیم. 
رئیس شورا نیز گفت: جایگاه استاد در قلب مردم است و مزار مرحوم لطفی در گرگان یک فرصت ارزشمند می باشد.
قدس مفیدی افزود: ما معتقدیم در بازتولید بافت تاریخی گرگان غفلت شده و مقبره استاد لطفی بهترین فرصت برای این بازتولید و احیای این بافت بود.
ناصر گرزین عضو دیگر شوراگفت: ساخت باغ مزار مرحوم لطفی یکی از تلاش های ماندگار شورای چهارم است. 
وی ادامه داد: لازم است همه دستگاه ها و ارگان های متولی فرهنگ و هنر به این عرصه ورود کنند و نسبت به تملک یا تغییر کاربری زمین های تملک شده ،اقدام نمایند. 
فائزه عبدالهی عضو دیگر شورای شهر گرگان نیز خواستار مشخص شدن تملک شهرداری بر املاک مجاور مزار و تبدیل به رونق صنعت توریسم در آن منطقه شد. 
عضو با سابقه شورای شهر گرگان نیز دو پیشنهاد را درباره سرنوشت باغ مزار مطرح کرد. 
علی کلاتی در پیشنهاد نخست خود گفت: چنانچه شهرداری می خواهد مالک باغ مزار باشد باید تمام خانه های مجاور و اطراف آن را نیز خریداری کند. 
دومین پیشنهاد وی نیز انتقال سند و تفویض اختیار تملک به هیات امنای باغ مزار بود. 
علیرضا پزشکپور دیگر عضو شورا گفت: باغ مزار لطفی باید طوری طراحی و ساخته شود که تبدیل به یک مکان گردشگری گردد و از همین محل بتوان شهر گرگان و سایر نقاط گردشگری آن را به مسافرین معرفی کرد. 
در نهایت اعضای شورا با طرح پیشنهادی شرکت عمران و مسکن سازان و جمعی از شهروندان که در نامه ای به شورا ارسال شده بود، موافقت خود را اعلام کردند. 

* مصوبه هیات رئیسه دوباره برگشت خورد 
اعضای شورای شهر گرگان در جلسه هیات رئیسه خود، نامه خانه مطبوعات را مبنی بر برگزاری کلاس آموزش خبرنگاری با موضوعاتی از قبیل آشنائی با قوانین شورا و شهرداری و حقوق شهروندی به تصویب رسانده بودند که این لایحه برای تصویب نهائی به صحن آمد، اما توضیح 2 عضو خانه مطبوعات در خصوص سوالات اعضای شورای شهر، آنان را قانع نکرد و در نهایت این لایحه برای بررسی بیشتربه خصوص در زمینه هزینه برگزاری دوره به هیات رئیسه برگشت داده شد. 

* مساعدت شورا برای تغییر تشک زورخانه پوریای ولی 
نامه وارده از سوی زورخانه پوریای ولی برای تغییر تشک این زورخانه دستور بعدی جلسه بود. 
بنا بر اعلام اسدالله کبیر عضو شورا، نامه ای از سوی هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای به دست شورا رسیده که مطابق آن درخواست مساعدت برای تغییر تشک (تاتامی) کف زورخانه شده است.
وی از اعضا خواست در راستای کمک به هیات های ورزشی شهرستان مبلغی برای مساعدت مالی به زورخانه پوریای ولی تعلق گیرد. 
محمدابراهیم جرجانی عضو شورا و رئیس هیات تنیس استان گلستان نیز در همین زمینه به قطع شدن کمک های مالی شورا و تربیت بدنی به هیات های ورزشی پرداخت. 
وی اظهار کرد: کمک های تربیت بدنی قطع شده و تنها چشم امید هیات های ورزشی به مصوبه 'کمک به هیات های ورزشی' شورای شهر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار