کد خبر: ۲۷۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 06 August 2016
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان گلستان گفت: تفاهم‌نامه اولیه برقراری پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان امضاء شده و به زودی این خط پروازی برقرار می‌شود.

رمضان بهرامی صبح امروز در نشست با مدیران آژانس‌های مسافرتی اظهار داشت: با وجود هم مرزی استان گلستان با کشورهای حوضه cis هنوز اقدام خاصی در رابطه با تقویت ارتباطی با این کشورها انجام نشده است.

وی افزود: به دنبال امضای تفاهم نامه‌های منعقد شده هستیم و در این رابطه اتاق تمرکز کرده است و بحث توریسم درمانی و صادرات کالاهای گران‌قیمت و کم حجم از مزیت‌های پرواز گرگان به آکتاو است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان گلستان تصریح کرد: پس از گذشت ٣ ماه و جلسات پیاپی تفاهم‌نامه فی ما بین منعقد شد که در آینده نزدیک این پرواز برقرار خواهد شد.

بهرامی تاکید کرد: برقراری این پرواز جهشی در حوزه فرودگاهی و آژانس‌های مسافربری استان گلستان خواهد بود.

وی ادامه داد: 80 درصد کالاهای مصرفی در قزاقستان وارداتی است که با افزایش ارتباطات تجار و فعالان اقتصادی دو طرف می‌توان درصد قابل توجهی از این نیاز کشور قزاقستان را تامین کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و افتصاد ورزش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان گلستان هم در این جلسه اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه فضای خوب و کلانی دیده شده که تا آخر برنامه 5 برابر معادل ٢� میلیون توریسم وارد کشور شود.

محمد جعفر رایجی افزود: درآمد توریسم با این برآورد حتی به مقدار درآمد نفت خواهد رسید و 17 کشور دنیا ٧� درصد درآمد توریسم را به خود اختصاص داده و در حال حاضر کشورها به دنبال اخذ این درآمد هستند.

وی با اشاره به جایگاه پنجم جمهوری اسلامی ایران در صنعت پزشکی دنیا افزود: ظرفیت توریسم درمانی نیز در پرواز گرگان به آکتاو مورد توجه قرار گرفته است.

آزاتبک اومروو نائب رئیس توسعه خط هوایی آلماتی ایر هم در این نشست ظهار کرد: پیش‌بینی درباره این خط پروازی این است که استان گلستان مرکز تجاری حوزه دریای خزر شود و هدف اصلی این پرواز ارائه هواپیمای مسافربری و پس از آن باربری است.

وی تاکید کرد: امکان ارتباط بین آژانس‌های مسافرتی ایران و قزاقستان وجود داشته و در آینده این موضوع رخ خواهد داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار