کارشناس سازمان هواشناسی: بارش برای استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی،شمال کردستان و باشدت بیشتر در گیلان و مازندران و روز سه شنبه در گلستان و کمی ضعیف تر در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین ارتفاعات تهران، سمنان، البرز و قزوین پیش بینی می شود.
کد خبر: ۲۴۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 18 June 2016

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:از روز دوشنبه با آغاز موج جدید بارش ها دمای هوا کاهش می یابد.

محمد اصغری در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت: دما در نیمه جنوبی کشور افزایش می یابد اما در نیمه شمالی از دوشنبه تا پنجشنبه با روند کاهش دما مواجه خواهیم بود.

وی افزود: صبح امروز دما در تهران تا 4 درجه در مقایسه با دیروز کاهش یافت اما در بعد از ظهر دمای پایتخت تا 36 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

اصغری با بیان اینکه دما در نیمه شمالی تا دوشنبه نوسان قابل ملاحظه ای ندارد، گفت: سرعت وزش باد از بعدازظهر امروز در استان های تهران ،قم،مرکزی،شمال اصفهان،البرز و قزوین افزایش می یابد که با پدیده گرد و غبار همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش برای استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی،شمال کردستان و باشدت بیشتر در گیلان و مازندران و روز سه شنبه در گلستان و کمی ضعیف تر در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین ارتفاعات تهران، سمنان، البرز و قزوین  پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی افزود: با فرونشست کانون های گرد و غبار در کشورهای عراق، اردن، سوریه و شمال عربستان به صورت موقت شرایط هوای نیمه غربی کشور به حالت استاندارد نزدیک می شود اما بر اساس آمارهای سالیانه این پدیده تا مرداد ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در جنوب شرق کشور و استان های سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

اصغری افزود: افزایش سرعت باد در شمال سیستان و بلوچستان ،خراسان جنوبی و خراسان رضوی افزایش گرد و غبار را به همراه خواهد آورد.

منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار