تابناک: معاون وزیر جهاد کشاورزی شایعه توزیع برنج آلوده را تکذیب و آن را بداخلاقی رسانه‌ای دانست.
کد خبر: ۱۵۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 25 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وی افزود: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو کاملا بر فرایند توزیع محصولات غذایی از جمله برنج نظارت دارند و برنج‌های خریداری شده در فرایند آزمایش‌ها و تست‌های این دستگاه های نظارتی تایید و توزیع می‌شود و اگر محموله‌ ای تاریخ مصرف آن کمی بگذرد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بر آن نظارت کامل دارند و پس از گذراندن مراحل تست و آزمایش تاریخ مصرفشان تمدید می‌شود.

معاون وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: یکی دو ماه گذشته‌، برخی از محموله‌های برنج شرکت بازرگانی دولتی ایران تاریخ مصرفشان گذشت و طبق روال معمول پس از گذراندن مراحل تست و آزمایش از سوی دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان غذا و دارو برای توزیع و مصرف تا پایان امسال تمدید شدند.

برخورد با نانوایی‌های دلال آرد یارانه‌ای

قنبری گفت: نانوایی‌هایی که براساس کارگروه گندم، آرد و نان مجوز آزاد پز گرفتند یا یارانه‌ای و دولتی هستند‌، کاملا تحت نظارت هستند و اگر نانوایی تخلفی انجام دهد یا آرد قاچاق کند و بخواهد آرد یارانه‌ ای خود را به بازار آزاد عرضه کند با آن برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی افزود: کاهش سهمیه، جریمه‌ و ابطال مجوز از جمله برخوردهایی است که با نانوایی‌های متخلف صورت می‌گیرد و از سوی دیگر افزایش سهمیه و دیگر موارد تشویقی برای خبازی‌هایی در نظر گرفته خواهد شد که براساس ضوابط و قوانین عمل کرده باشند و از نظر کیفی مورد تایید شرکت بازرگانی دولتی و مردم باشند.

وی اظهار کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته و گزارش‌های مرکز پژوهشی شرکت بازرگانی دولتی آزاد پز شدن 20 درصد نانوایی‌ها در کشور باعث افزایش رقابت و بهبود کیفی خبازی‌ها شده است و حتی در استان‌های دور افتاده و محرومی مانند سیستان و بلوچستان کیفیت نان افزایش یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار