معاون فرماندار خلخال گفت: با هدف آمادگی برای مقابله با احتمال بحران سرما و قطعی گاز در زمستان 35 درصد از تاسیسات حرارتی نانوایی های این شهرستان دوگانه سوز شدند.
کد خبر: ۱۳۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰ 25 November 2015
به گزارش ایرنا ، جابر قربان زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: بیش از پنج هزار لیتر سوخت جایگزین گازوئیل به نانوایی های که اقدام به خرید و نصب مشعل گازوئیل سوز کرده اند تحویل شده و این نانوایی ها برای پخت نان با سوخت جایگزین گاز طبیعی در مواقع قطعی گاز آمادگی دارند.
وی گفت: با هدف تسریع در راه اندازی سیستم های حرارتی دوگانه سوز در تمام نانوایی های گازسوز شهرستان خلخال پس از پایان مهلت اعلام شده از سوی کارگروه ساماندهی آرد و نان برای خرید و نصب تجهیزات دوگانه سوز آرد نانوایی های که در مهلت داده شده اقدام به دوگانه سوز کردن نانوایی خود نکرده اند قطع و به سهمیه نانوایان دوگانه سوز افزوده خواهد شد.
وی از برگزاری مانور قطعی گاز در نانوایی های شهر خلخال برای سنجش میزان آمادگی نانوایی ها برای مقابله با احتمال قطعی گاز در آذرماه خبرداد و افزود: اداره صنعت ، معدن و تجارت برای افزایش تعداد نانوایی های دوگانه سوز شده شهرستان به 60 درصد تا قبل از برگزاری این مانور باید تلاش کند.
بقیت الله بابایی رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه 26 نانوایی در شهر خلخال به سیستم دوگانه سوز حرارتی تجهیز شده اند گفت: تا پایان آذر این میزان به 45 واحد نانوایی افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه نصب و راه اندازی سیستم دوگانه سوز برای هر یک از نانوایی ها بیش از 15 میلیون ریال هزینه دارد خواستار تامین این هزینه با پرداخت تسهیلات بانکی از سوی منابع دولتی و بانکی به نانوایان خلخال شد.
وی گفت: نانوایی های لواش پز خلخال همچنان در ردیف اول متخلف ترین نانوایان این شهرستان قرار گرفته و بیشترین سهم تخلف کم فروشی را در بین نانوایان به خود اختصاص داده اند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار