فرماندار نوشهر گفت: جایگزینی راه مواصلاتی به سمت رویان و چالوس در حوزه زیرساخت‌های عمرانی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 27 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان نوشهر، محمدعلی قمی‌اویلی در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با اشاره اهمیت این هفته همراه با نگاه عاشورایی در این حوزه، اظهار کرد: واقعه عاشورا درس‌های زیادی برای همه ما دارد و امیدواریم در این باره با اقداماتی که انجام شد درس‌های زیادی برای ما دارد و در عاشورا به مقوله امر به معروف و نهی از منکر، نماز، جهاد در راستای حفظ و پاسداری از دین، تولی و تبری تاکید شده است.
فرماندار نوشهر به شعار «مصون‌سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» به عنوان شعار امسال هفته پدافند غیرعامل، اشاره کرد و افزود: مقابله با دشمن به وسیله ابزارهایی مانند توپ و تانک جزو پدافند عامل محسوب می‌شوند اما در پدافند غیرعامل با مجموعه‌ای از برنامه‌ها، اقدامات و تدابیر همراه با همگام‌سازی، از جلوی آسیب‌ها گرفته می‌شود.
قمی‌اویلی با بیان اینکه مصون‌سازی کشور با استفاده از ظرفیت‌های درونی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، زیرساختی و... نمونه‌های بارز در پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: شعار و برنامه‌ریزی پدافند غیرعامل را که اقتدار ملی در سایه پیشرفت ملی است باید با به‌کارگیری ابزار علم نسبت به شناسایی ظرفیت‌های شهرستان نوشهر سنجید تا مشخص شود که اقداماتی را می‌توان برای جلوگیری از مواجه شدن مردم با چالش انجام داد.
فرماندار نوشهر با اشاره به تهاجم فرهنگی و راه‌های مقابله با آن تاکید کرد: امنیت پایدار در گرو آمادگی و اقتدار درون‌زا است و در این‌باره باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات درونی استفاده مطلوب کرد.
وی با تاکید بر جایگزینی راه مواصلاتی به سمت رویان و چالوس در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، تصریح کرد: خط لوله انتقال گاز هم باید در شهرستان نوشهر جایگزین داشته باشد تا در مواقع بروز بحران با مشکل مواجه نشویم.
قمی‌اویلی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی اصولی و صحیح برای سلامت جامعه بسیار مهم است، افزود: استاندارد و مقاوم‌سازی در راستای مصونیت بخشی شهر و کشور در مقابله با هجمه‌های مختلف از موضوعاتی است که در مانور روزهای آینده بر آن تمرکز می‌شود.
فرماندار نوشهر خاطرنشان کرد: یک سری اقدامات مانند دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها هم در زمان بحران و هم در پدافند غیرعامل سبب ایجاد آرامش خواهد شد.
برگزاری مانور، برگزاری مانور، احداث پل موقت در مسیر جاده، زنگ پدافند غیرعامل و رزمایش پدافند غیرعامل از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در شهرستان نوشهر است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار