رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج مرحله طرح جمع‌آوری متکدیان اجرا و ۹۷ نفر از متکدیان و معتادان متجاهر در گنبدکاووس جمع‌آوری شدند.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ 14 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمود پیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: حجم گسترده‌ای از متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در گنبدکاووس متعلق به شهر‌های همجوار است و گنبدکاووس نه تنها در حوزه بهداشت و درمان و دیگر حوزه‌ها، بلکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز بار شهر‌های همجوار را به دوش می‌کشد.

وی تصریح‌کرد: با توجه به افزایش تعداد متکدیان و معتادان متجاهر در گنبدکاووس، از ابتدای امسال تاکنون پنج طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان، کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر در گنبدکاووس اجرا شد و در این طرح‌ها ۹۷ نفر از این جامعه هدف جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: از این تعداد ۳۹ نفر متکدی خانم و ۳۱ نفر سالمند و یا اطفال زیر ۱۲ سال بودند که بانوان به مرکز ماده ۱۶ زنان معرفی شدند.

وی راه‌اندازی مجتمع اردوگاهی را برای جمع‌آوری و ساماندهی این جامعه هدف ضروری دانست و گفت: این مجتمع می‌تواند در جمع‌آوری، ساماندهی، غربالگری و آموزش رایگان حرفه و مشاغل توسط فنی و حرفه‌ای کمک شایانی نماید.

پیری فرهنگ غلط حاکم بر جامعه در کمک به متکدیان را عامل اصلی افزایش متکدیان برشمرد و بیان‌کرد: متاسفانه متکدیان از روش‌های دروغین برای جریحه‌دار کردن احساسات مردم در کمک خود استفاده می‌کنند و با توجه به فرهنگ غلط حاکم بر جامعه که عموما به این افراد در سرچهارراه‌ها و یا در خیابان‌ها کمک می‌شود تعداد آن‌ها رو به افزایش است.

برچسب ها: گنبدکاووس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار