معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

خودروها و صنایع دو قطب آلودگی در اصفهان

استان اصفهان به لحاظ استقرار صنایع بزرگ مقیاس و تراکم جمعیت از نظر محیط زیست، استانی حساس است.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ 25 August 2022

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: مناطق صنعتی استان اصفهان از جمله مرکز در ۶ ماهه اول سال با آلودگی خودرو و در نیمه دوم به علت وارونگی هوا با آلودگی صنایع روبرو است.
رضا انجم شعاع افزود: این استان با یک و نیم میلیون هکتار مناطق حفاظت شده با دارا بودن گونه‌های کم نظیر و بی نظیر در کشور مطرح است.
وی گفت: در برنامه هفتم توسعه ارتقا هفت شاخص محیط زیست از جمله کیفیت هوا، مدیریت تغییر اقلیم، آمایش سرزمین، پایش صنایع و بهره گیری از فناوری‌های روز دنیا را در دستور کار داریم.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به معرفی دستاورد‌های یکساله سازمان افزود: اجرای ۳۷ طرح بزرگ، شناسایی پنج گونه جانوری از نوع خزندگان، اولین بار در جهان و حدود ۲۰ گونه جانوری اولین بار در کشور از جمله اینهاست.
انجم شعاع با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات محیط بانان در اواخر مرداد گفت:حدود سه هزار و ۲۰۰ محیط بان در کشور، هر کدام حدود ۱۰ هزار هکتار از مناطق طبیعی در مجموع با ۱۰ هزار گونه گیاهی و ۱۳ هزار و ۳۰۰ گونه جانوری را حفاظت می‌کنند.
امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان هم در این آیین با بیان اینکه از نظر تعداد صنایع و میزان اشتغال در آن‌ها رتبه اول را در کشور داریم گفت:این تعداد ۳۰۰ هزار نفر را شامل می‌شوند و باید با اجرای راهکار‌های زیست محیطی هم اشتغال موجود در صنایع و هم محیط زیست را حفظ کنیم.
در این آیین از خدمات ایرج حشمتی که عهده دار سمت سرپرست معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست شده و ۳ سال و نیم عهده دار مدیر کلی حفاظت محیط زیست استان اصفهان را برعهده داشت تجلیل و احمدرضا لاهیجان زاده به عنوان مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان اصفهان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار