همایش ۲ روزه تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت حوادث و بلایا در نظام سلامت ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و سمنان از امروز سه‌شنبه با حضور رییس سازمان اورژانس کشور در گرگان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ 24 May 2022

به گزارش تابناک گلستان، رییس سازمان اورژانس در مراسم آغاز این همایش گفت: با کرونا جنگ نابرابر داشتیم اما با کارنامه‌ای درخشان از آن شرایط عبور کردیم و تعداد فوت شدگان ناشی از ابتلا به این ویروس از چند صدنفر در روز یک رقمی شد.

جعفر میعادفر اظهار داشت: هر چه از درون نظام خود را مقاوم کنیم، آسیب‌پذیری جامعه کمتر خواهد شد اما در مقابل در صورت مقاومت کمتر آسیب‌پذیری افزایش خواهد یافت.

وی اظهارداشت: افزایش امنیت و پایداری ملی و تسهیل فرآیند مدیریت بحران از جمله اهداف کلان پدافند غیرعامل است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان پدافند غیرعامل امضا شده که بخشی از مفاد آن اجرایی شده و بخش دیگر در ۲ سال اخیر به علت شیوع کرونا، روند کُندتری دارد.

رییس سازمان اورژانس گفت: بررسی‌ها، رصد و پایش‌ها نشان می‌دهد، مساله آب و هوا، ریزگردها، فرونشست زمین، خشکسالی و کم‌آبی که مردم را اذیت می‌کند، باید مورد تدبیر و برنامه‌ریزی به ویژه در بخش پدافند غیرعامل قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان هم گفت: پدافند غیرعامل مبحث مهمی است که در دل خود زوایای پنهان و ناشناخته‌ای زیادی دارد.

سعید گل‌فیروزی بیان کرد: اگر پدافند غیرعامل به خوبی اجرا شود، باعث ارتقای بهداشت و سلامت فردی و جامعه، کاهش آسیب‌پذیری، خدمت‌رسانی مناسب، سلامت نیروی انسانی و موارد مشابه می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: کشور در مقابله با بیماری‌های نوپدید و بازپدید و حتی بیماری‌های واگیردار، آمادگی و توان بالایی دارد و ما در پدافند غیرعامل با استمرار خدمات، شاهد حفظ منابع انسانی و کاهش آسیب‌ها خواهیم بود.

گل‌فیروزی تاکید کرد: در پدافند غیرعامل هدف افزایش دانش و مهارت در جهت گام برداشتن به سوی سلامت مردم و ارتقای آن است.

مسوول اجرایی این همایش گفت: یکی از وظایف کمیته پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های علوم پزشکی، آموزش است که براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف آگاهی بیشتر و آموزش در سطوح مختلف در حوادث و بلایا این همایش در حال برگزاری است.

روح‌الله جعفری اظهارداشت: در این همایش تشریح وظایف کمیته پدافند غیرعامل وزارت انجام خواهد شد و کلیات پدافند غیرعامل در نظام سلامت توسط رییس اورژانس ۱۱۵ استان تهران تشریح می‌شود.

مسوول اجرایی همایش تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت حوادث و بلایا در نظام سلامت گفت: در طول برگزاری این همایش ۲ روزه، کارگاه‌های تخصصی مختلفی برگزار خواهد شد که از جمله آنها در روز اول می‌توان به کارگاه تخصصی اقدامات درمانی بیمارستانی در مواجهه با تهدیدات CBRN ویژه پزشکان و پرستاران بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های گرگان، پدافند سایبری ویژه کارشناسان حراست فناوری اطلاعات ستاد و واحدهای محیطی و نیز اقدامات درمانی بیمارستانی در مواجهه با تهدیدات CBRN ویژه پزشکان و پرستاران بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های شرق استان اشاره کرد.

جعفری افزود: در روز دوم نیز کارگاه‌های تخصصی شامل ارزیابی ایمنی بیمارستانی و برنامه پاسخ به حوادث پرتلفات ویژه کمیته بحران بیمارستانی و نیز پاسخ به تهدیدات شیمیائی مخصوص کارشناسان بهداشت برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار