مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت که از مجموع ۴۷ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان مرزی حدود ۲۷ هزار واحد آن معادل ۵۶ درصد کم دام بوده نیاز به مقاوم سازی دارند.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 26 December 2021

مرتضی صابری روز یکشنبه در آیین افتتاح ۷۱۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده مناطق روستایی گنبدکاووس در روستای "کورکلی"، اظهارداشت: بنیاد مسکن تلاش دارد در یک برنامه ۱۰ ساله با همکاری مردم و تسهیلات پیش بینی شده، نسبت به ایمن سازی منازل مسکونی کم دام این شهرستان اقدام کند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح متمرکز ۷۱۰ واحد مسکونی مقاوم سازی مناطق روستایی گنبدکاووس هستیم که با هزینه تسهیلاتی ۷۱۰ میلیارد ریال از پنج دی سال ۹۹ تاکنون با همکاری مردم بازسازی شدند.

صابری یادآور شد که از سال ۹۸ تاکنون پرونده مقاوم سازی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مناطق روستایی گنبدکاووس به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات یک میلیارد ریالی ساخت مسکن معرفی شدند که تاالان عملیات اجرایی هزار و ۷۰ واحد آن به پایان رسیده است و بقیه در مراحل نهایی ساخت هستند.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس ادامه داد: با تسهیلات پیش بینی شده برای امسال ۸۹۶ واحد مسکونی مقاوم سازی خواهند شد که پرونده ۶۹۵ مورد آن برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۴۰۰ پرونده آن به انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات منجر شده است.

صابری گفت: پرونده واحدهای مسکونی باقی مانده که هنوز به بانک ارسال نشده مربوط به مسکن جوانان و انبوه‌سازی در روستاها است که تا پایان امسال انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار