مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به وقوع چند مورد حریق در پارک ملی گلستان در یکی دو روز گذشته گفت: چهارمین حریق در منطقه " قوش چشمه" از روز جمعه شروع شده و همچنان آتش‌سوزی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 18 December 2021

 

«محمدرضا کنعانی» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به وقع چند مورد حریق در پارک ملی گلستان در یکی دو روز گذشته اظهار داشت: چهارمین مورد آتش‌سوزی در منطقه "قوش چشمه" از روز جمعه شروع شد و همچنان هم ادامه دارد.

وی گفت: وزش باد شدید و صخره‌ای و شیب زیاد منطقه کار اطفا را با مشکل مواجه کرده است. با این حال حدود 120 نفر در قالب نیروهای محلی، بسیج، نیروهای محیط‌بان و غیره در منطقه حضور دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به استفاده از بالگرد برای اطفای حریق افزود: بالگردهای هوا فضای سپاه در منطقه پرواز دارند اما چون آتش‌سوزی در دره واقع شده و دود در دره وجود دارد، عملیات اطفای حریق، هم برای بالگردها و هم برای نیروهایی که از طریق زمینی به منطقه حریق رفته‌اند، سخت شده است.

وی بیان داشت: بررسی هواشناسی نشان می‌دهد تا ساعات بعدازظهر امروز از شدت وزش باد به مرور کاهش پیدا می‌کند. امیدواریم توانایی نیروهای زمینی ما افزایش پیدا کند و همچنین بالگردها بتوانند برای اطفای حریق کمک مؤثرتری انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار