مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: یازدهمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در استان راه‌اندازی شده و هدف اصلی آن بهره‌گیری از توان و ظرفیت تعاونی‌های برای احیا و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 13 December 2021

عبدالرحیم لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با اشاره به برگزاری مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان در روزهای گذشته اظهار داشت: اقدامات مربوط به تأسیس این صندوق به پایان رسیده و یازدهمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در گلستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق در استان 4 میلیون سهم دارد، گفت: سرمایه اولیه این صندوق که با مشارکت 18 شرکت تعاونی ایجاد شده، 4 میلیارد تومان است و با سرمایه شرکت‌های تعاونی و بخش دولتی، برای حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی استان اقدام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: منابع طبیعی در قالب تعاون، با مشارکت مردمی و بهره‌برداران واقعی در مناطق مختلف شکل گرفته و هر یک از این شرکت‌های تعاونی وظایفی از اهداف مهم مدیریت منابع طبیعی را بر عهده گرفته‌اند و با همکاری و همیاری همه اعضای شرکت از یک سو و کنترل‌های فنی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری از سوی دیگر وظایف و اهداف خود را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه منابع طبیعی مهم‌ترین اولویت و هدف از راه اندازی این صندوق است زیرا بسیاری از معضلات ما در حوزه منابع طبیعی به علت عدم سرمایه گذاری در این بخش است.

لطفی خاطرنشان کرد: کمک به ارتقا بهره‌وری عوامل تولید شامل سرمایه آب و خاک و مدیریت آن و همچنین جلب مشارکت مالی بهره برداران عرصه‌های منابع طبیعی و استفاده از سرمایه‌های پراکنده این بخش برای حفظ و احیای پایدار منابع طبیعی راهبرد ما برای تأسیس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی است.

وی درباره اهمیت این صندوق و خدمات قابل ارائه آن بیان داشت: اعطای تسهیلات کم بهره و انجام حمایت‌های مالی به مجریان و بهره برداران منابع طبیعی، تضمین سرمایه گذاری متقاضیان نزد بانک‌ها و موسسات مالی داخلی، کمک به تامین نهاده‌ها و امکانات لازم برای حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی و همچنین کمک به بهبود و ارتقای دانش و مهارت بهره‌برداران و تعاونگران از جمله تسهیلات این صندوق خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه 68 درصد مساحت استان جزو عرصه‌های منابع ملی است، گفت: حفاظت از این عرصه‌ها و احیای آنها نیازمند سرمایه گذاری و به کارگیری توان و ظرفیت همه بخش‌ها از جمله جوامع محلی، تعاونی‌ها و غیره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار