مدیر بهزیستی گرگان:
گرگان- مدیر بهزیستی گرگان گفت: در حال حاضر ۱۴ مرکز شبانه روزی برای معلولان در گرگان وجود دارد که حدود ۵۳۰ نفر در آنجا پذیرش شده اند.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 06 December 2021

به گزارش تابناک گلستان، محمد شایسته بعدازظهر دوشنبه در نشستی با دادستان گرگان، اظهار کرد: یکی از چالش های اساسی ما در شهرستان رها کردن سالمندان، بیماران اعصاب و روان و کودکان در بیمارستان ها است.

مدیر بهزیستی گرگان افزود: اکثر این افراد دارای خانواده هستند، اما متاسفانه این موضوع تبدیل به یک آسیب شده و نیاز به برخورد قضایی دارد.

شایسته ادامه داد: بیشترین دلیل رهاسازی فقر و عدم آگاهی است و در این زمینه تلاش کرده ایم تا با ایجاد اشتغال و توانمندسازی آنها برنامه های خوبی را با همکاری فنی و حرفه ای انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به حجم مشکلات و خدمات در حوزه بهزیستی انتظار داریم تا دستگاه قضایی همکاری و همراهی بیشتری را با ما داشته باشد، البته تاکنون دستگاه قضایی توانسته همکاری خوبی را با توجه به حجم زیاد مراجعه کننده با ما داشته باشد.

مدیر بهزیستی گرگان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: گرگان دارای ۱۱ هزار و ۴۰۰ معلول است که ۲۸ مرکز روزانه و شبانه روزی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ مرکز شبانه روزی برای معلولان در گرگان وجود دارد که نزدیک به ۵۳۰ نفر در آنجا پذیرش شده اند، ادامه داد: دولت هم حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان ماهیانه به این مراکز اختصاص می دهد.

شایسته اضافه کرد: همچنین ۱۳ مرکز توانبخشی در شهرستان ایجاد شده است که نزدیک به ۶۰۰ نفر در این مراکز پذیرش شده و دولت ماهانه ۸۰۰ میلیون تومان به آنها یارانه می دهد که این کار با مشارکت خانواده ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۲۱۰ مرکز دولتی و غیردولتی تحت نظر بهزیستی در این شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: این مراکز شامل مراکز شبانه روزی و روزانه است که البته بیشترین حساسیت ما بر مراکز شبانه روزی است.

مدیر بهزیستی گرگان افزود: همچنین در حوزه کودکان بی سرپرست، هشت مرکز و معتادین ۱۵ کمپ در گرگان ایجاد شده است.

وی با اشاره به موضوع کودکان کار گفت: در حال حاضر در این حوزه دو مرکز روزانه در شهرستان است که حدود ۲۲۰ پرونده در آن وجود دارد، تلاش کرده ایم تا در این دو مرکز کلاس های کمک تحصیلی و مهارت افزایی برای آنها برگزار کنیم.

شایسته افزود: همچنین از خانوادهای آنها بازدید کرده و حمایت های لازم انجام می شود، چرا که اکثر خانواده ها دچار آسیب هستند.

وی در ارتباط با موضوع خیران هم ابراز کرد: ساماندهی در حوزه خیریه در گرگان وجود ندارد که باید این کار هم با کمک دیگر سازمان ها انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار