با هدف رونق دوباره، تعاونی‌های غیرفعال پره استان گلستان علت یابی و تعیین تکلیف می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 20 November 2021

به گزارش تابناک گلستان،  معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به غیرفعال شدن تعداد محدودی از شرکت‌های تعاونی پره استان، در صددیم با علت یابی آن و تعامل بیشتر با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، رونق دوباره این تعاونی‌ها را شاهد باشیم.

محسن یحیایی در جلسه با معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود:متاسفانه در فصل صید امسال از ۱۸ تعاونی صیادی استان، سه شرکت غیرفعال بودند و به خاطر غیبت صیادان، سهمی در صنعت صید استان نداشتند.

وی گفت: باید قوانین و راهکار‌های مناسب برای فعال کردن صیادان و تعاونی‌ها اندیشیده شود و شرکت‌ها باید از ظرفیتی که در اختیارشان قرار داده شده نهایت استفاده را ببرند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان افزود: در صورتی که غیرفعال بودن هر یک از شرکت‌های تعاونی پره مسجل شود احتمال ابطال شرکت تعاونی‌ها و جایگزینی اعضای آن‌ها وجود دارد.

در این جلسه معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تعاونی‌ها باید فعال و دارای عملکرد مثبت باشند و اگر تعاونی غیرفعال است باید به دنبال علت آن گشت.

محبوبه فدایی افزود: اگر دلایلی از جمله کمبود نقدینگی باعث غیرفعال شدن شرکت‌های تعاونی شده استفاده از تسهیلات و یا سرمایه گذار برای جبران نقدینگی و ایجاد انگیزه می‌تواند به عنوان راهکار مطرح شود.

وی گفت: در صورتی که تعاونی‌ها و یا بعضی از اعضا تمایلی به فعال شدن نداشته باشند باید با استفاده از راهکار‌های قانونی تعاونی منحل یا صیاد غایب اخراج شود و به جای شرکت تعاونی غیرفعال، تعاونی جدید با صیادان جدید تاسیس شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار