مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با اعلام تناسب نداشتن تعداد کتابخانه‌های عمومی این استان با جمعیت آن بر ضرورت احداث کتابخانه‌های جدید در مناطق گوناگون گلستان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 20 November 2021

 

آخوند عبدالحی میرزاعلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طبق استاندارد ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری) سرانه سطح مورد نیاز مطالعه برای هر صدهزار نفر ۲.۵ متر مربع است که این مقدار در گلستان به ۱.۵ متر مربع می رسد.

وی گفت که گلستان در حال حاضر ۲۶ هزار و ۶۷۱ متر مربع فضای کتابخانه ای دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان بیان کرد: کتابخانه­‌های عمومی برای توسعه و گسترش خدمات خود و حفظ و ثبات و بقا در عرصه ناپایدار و متغیر امروزی، نیازمند بررسی و ارزیابی عملکرد کامل خود در تمام شاخص‌­ها و جنبه­‌های فعالیتی هستند.

میرزاعلی اظهارداشت: گلستان با جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون نفر با ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا و سکونت اقوام و مذاهب مختلف از کتابخانه سیار محروم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان برای رفع مشکل کمبود فضای مطالعه، کتابخانه عمومی مراوه تپه و کتابخانه های عمومی روستاهای بصیرآباد گمیشان، قره قاشلی بندرترکمن و مهتر کلاته کردکوی در دست ساخت است.

میرزاعلی اظهارداشت: در حال حاضر ۸۲۵ هزار و ۶۸۳ نسخه کتاب با موضوعات مختلفی از جمله فلسفه و روانشناسی، دینی، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، هنر، سرگرمی و ورزش، ادبیات و جغرافیا در مخازن کتابخانه‌های گلستان نگهداری می شود که از این تعداد ۸۴ هزار و ۶۲۴ نسخه مخصوص کودکان و هزار و ۲۴۴ نسخه بریل ویژه نابینایان است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۲۲۲ نسخه کتاب از طریق اعضا و برخی ادارات به کتابخانه های عمومی استان گلستان اهدا شد.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار