رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به دلیل رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تعداد مناطق زرد کرونایی این استان کاهش یافت و وضعیت شیوع این ویروس در ۱۲ شهرستان آبی شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 20 November 2021

به گزارش تابناک گلستان، عبدالرضا فاضل روز شنبه در این باره اظهار داشت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، ترکمن، گمیشان، آق‌قلا، آزادشهر، مینودشت، کلاله، رامیان، گالیکش، گنبدکاووس و مراوه‌تپه در وضعیت آبی و گرگان و علی آبادکتول در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی تاکید کرد: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در گلستان به معنای عادی‌انگاری و ساده‌پنداری نیست و مردم باید ضمن استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در هرگونه تجمعات خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: استفاده از واکسن حتی در ۲ نوبت به معنای مبتلا نشدن به این ویروس و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست بلکه واکسن زدن، خطر ابتلا به ویروس و مرگ و میر ناشی از مبتلا شدن به کرونا را به کاهش می‌دهد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت گلستان هم گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که یک میلیون و ۲۴۳ هزار نفر نوبت اول و ۹۲۶ هزار نفر نیز نوبت دوم واکسن خود را دریافت کردند.

علی باقری اظهار داشت: افرادی بالای ۶۰ سالی که بیش از چهار ماه از تزریق نوبت دوم واکسن برکت یا سینوفارم آنها می‌گذرد، می‌توانند برای دریافت نوبت سوم واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار