مدیرکل غله گلستان:
گرگان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: طرح قراردادی کشت گندم در ۵۵ هزار هکتار از اراضی گلستان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳ 15 November 2021

به گزارش تابناک گلستان، سید خالق سجادی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: طرح حمایتی کشت قراردادی گندم در ۵۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گلستان به همت جهاد کشاورزی، شرکت خدمات کشاورزی و غله گلستان اجرا می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی و خدمات حمایتی، با سازمان جهاد کشاورزی قرارداد منعقد کرده و برای اخذ خدمات معرفی نامه دریافت کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان از این طریق می‌توانند کودهای مورد نیاز خود را دریافت کرده و هم محصول خود را بیمه کنند و هزینه آن را زمان تحویل گندم در پایان فصل برداشت بپردازند.

سجادی گفت: هزینه هر هکتار سه میلیون تومان است که دولت آن را پرداخت و در انتها از مبلغ گندم کسر می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در خصوص تضمین هم توضیح داد که کشاورزان به اندازه دو برابر خدماتی که دریافت می کنند، باید سفته ارائه کرده و ضمانت هم می تواند زنجیره ای باشد.

وی بیان کرد: طرح کشت قراردادی گندم طرح خوبی بوده و برای اولین بار در هشت استان کشور از جمله گلستان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

به گفته سجادی در گلستان ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گندم می رود و کشاورزان می توانند از این طرح استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار