مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: احداث ۳ حلقه چاه براساس طرح آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های نوار مرزی استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 14 November 2021

به گزارش تابناک گلستان، محسن حسینی ظهر امروز در مراسم حفر 3 حلقه چاه در راستای طرح بزرگ آبرسانی به مناطق مرزی گلستان اظهار داشت: حفر 3 حلقه چاه آب آشامیدنی با اعتبار 90 میلیارد ریال در گنبدکاووس آغاز شد که این چاه‌ها هر کدام با عمق 350 متر و دبی 20 تا 25 لیتر بر ثانیه در روستای ایگدر علیا از توابع بخش مرکزی گنبد کاووس آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: این سه حلقه چاه آب در راستای طرح بزرگ آبرسانی به مناطق مرزی گلستان شامل 4 شهر گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، مراوه‌تپه و 130 روستا حفر می‌شود.

وی گفت: طرح آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های نوار مرزی گلستان با جمعیت تقریبی 550 هزار نفر و با نیاز آبی یک‌هزار و 800 لیتر بر ثانیه، بزرگترین طرح آبرسانی وزارت نیرو در این استان است که بخشی از آب مورد نیاز این مناطق با حفر و تجهیز 20 حلقه چاه (800 لیتر بر ثانیه) و بخشی نیز از محل ذخیره آب در سد نرماب چهل چای مینودشت برای افق یک‌هزار و 425 تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان اظهار کرد: تاکنون 4 حلقه چاه آب در قالب این طرح آبرسانی حفر شده است.

حسینی گفت: علاوه بر هزینه 90 میلیارد ریالی حفر این سه حلقه چاه آب که تا دهه فجر امسال به پایان می‌رسد، مبلغ 50 میلیارد ریال برای تجهیز این 3 حلقه چاه آب باید از منابع استانی تامین شود تا برای فصل بهار و تابستان سال آینده برای مصرف شهروندان گنبدکاووس و برخی روستا‌های بخش مرکزی و داشلی‌برون این شهرستان وارد مدار مصرف شوند.

کریمی فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: با افتتاح این پروژه مشکل آب آشامیدنی شهر گنبدکاووس و روستاهای اطراف برطرف خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار