مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان از برگزاری ۵۰۰ برنامه ویژه فرهنگی در بیست و نهمین هفته کتاب و کتابخوانی توسط این نهاد در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 14 November 2021

 

آخوند عبدالحی میرزاعلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه ها از بیست و چهارم آبان ماه تا یکم آذر در کتابخانه های عمومی استان با محوریت شعار امسال هفته کتاب "جای خالی را با کتاب های خوب پر کنید" برگزار می‌شود.

وی مسابقات کتابخوانی و فرهنگی، جلسات نقد و رونمایی کتاب، مشاوره، کارگاه آموزشی، محافل قرآنی، نشست های تخصصی کتابخانه ای و مدرسه ای، اجرای طرح پوشش ملی اهدای کتاب و غبارروبی و دیدار با خانواده معظم شهدا را از جمله برنامه های این هفته در استان برشمرد.

وی تصریح کرد: از برنامه ها و مسابقات ویژه برنامه ریزی شده این هفته نشست های "مدیریت دانش در کتابخانه های عمومی"، "ارائه خدمات نوین به گروه های خاص" و مسابقه کتابخانه ای "شیعه و سنی غوغای ساختگی، علمای جهان اسلام و تشیع" است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان همچنین برنامه ویژه ای برای مناطق عشایر نشین استان گلستان با عنوان "جشن کتاب" در نظر گرفته شده است.

میرزا علی بیان کرد: طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرا رسیدن بیست و نهمین دوره هفته کتاب از روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ ماه در کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته کتاب طرح بخشودگی جرائم دیرکرد کتب برگشتی در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت: در هفته یادشده نذر فرهنگی با عنوان "گلریزان کتاب" با برپایی چادر اهدای کتاب در شهرستان های گنبد، گرگان، کردکوی، کلاله، بندرگز، بندرترکمن، رامیان، علی آباد و گمیشان برنامه ریزی و کتاب های جمع آوری شده در این گلریزان برای تجهیز کتابخانه های عمومی یا کتابخانه های مدارس مناطق کم برخوردار استفاده می شود.

به گزارش ایرنا، روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، مطابق شعار هفته کتاب، کتاب، زبان‌فارسی، شعر و ادبیات داستانی، کتاب، رسانه و هم‌افزایی و تعامل، کتاب، خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ناشران، کتاب‌فروشی‌ها و ارکان صنعت نشر، کتاب؛ مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس و کتاب کودک و نوجوان؛ آینده نسل مجازی به ترتیب عنوان نامگذاری هفته کتاب است.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می شود، در این هفته استان‌های کشور میزبان نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی هستند که هدف از آنها رفع مشکلات چاپ و نشر و ترویج کتابخوانی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار