مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه این استان پیشرو در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیک است، گفت: از ابتدای آذرماه، نسخه‌نویسی کاغذی دیگر انجام نمی‌شود و ما نیز هیچ پرداختی برای این نسخه‌ها نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 14 November 2021

 

مهرداد کمانگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیک در استان در حال انجام است و تا پیش از این می‌شد که پزشک نسخه را به صورتی کاغذی بنویسد اما داروخانه‌ها و پاراکلینیک اسناد آن را به صورت الکترونیکی ارسال کنند اما از ابتدای آذرماه، دیگر برای نسخه‌های کاغذی پرداختی نخواهیم داشت.

وی گفت: از آذرماه پزشکان، داروخانه‌ها، رادیولوژی و غیره باید باید به صورت الکترونیکی برای بیمه‌شدگان نسخه‌پیچی کنند. ضمن اینکه برای پزشکانی که طرف قرارداد با بیمه سلامت استان نیستند هم این سطح دسترسی را ایجاد کردیم که بتوانند نسخه‌ها را به صورت الکترونیک بنویسند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به تفاوت تعرفه ویزیت بیماران از سوی پزشکانی که نسخه را به صورت الکترونیک یا کاغذی می‌نویسند، بیان داشت: برای اینکه پزشکان برای نسخه‌نویسی الکترونیک ترغیب شوند میزان تعرفه ویزیت آنها بالاتر از پزشکانی است که به صورت کاغذی نسخه می‌نویسند که البته از ابتدای آذرماه دیگر این تعرفه‌ها یکسان اعمال خواهد شد. علاوه براین طبق دستور شورای عالی بیمه، برخی از داروها نیز فقط در صورت صدور نسخه الکترونیکی داده می‌شود. بنابراین لازم است همه مردم و هم پزشکان اهمیت این موضوع را بیش از پیش درک کنند.

وی با بیان اینکه میانگین نسخه نویسی الکترونیک در کشور 58 درصد است، گفت: گلستان با صدور 91 درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی یکی از استان‌های پیشرو در تحقق این طرح به شمار می‌رود.

کمانگری توضیح داد: طرح نسخه نویسی الکترونیک در بخش خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان از سال گذشته و در بیمارستان‌های دولتی از اوایل اردیبهشت ماه امسال آغاز شد. در زمان شروع طرح گلستان در رتبه بیست و هشتم کشور قرار داشت اما اکنون بعد از استان‌های کرمان و کردستان که پایلوت اجرای این طرح بودند، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک سبب بهبود در وضعیت پرداختی‌ها شده است، گفت: قبل از الکترونیکی شدن برخی اوقات، پرداختی‌های ما چند ماه عقب‌تر بود اما از زمان اجرای طرح، وضعیت بهتر شده و در برخی بخش‌ها پرداختی‌ها به روز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار