نماینده ولی فقیه در گلستان:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مهمترین مسئولیت ائمه جمعه در کنار آگاهی بخشی مردم به مسائل روز جامعه، تبیین و بازگو کردن معارف اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 08 November 2021

 

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز دوشنبه در اولین گردهمایی ائمه جمعه موقت گلستان با اشاره به مهمترین و خطیرترین مسئولیت امروز ائمه جمعه در استان افزود: نماز جمعه عبادت و بندگی و معرفت افزایی است و ائمه جمعه وظیفه دارند مردم را با آنچه که مصالح امت اسلامی است آشنا کنند.

وی اظهارداشت : جایگاه نماز جمعه جایگاه بسیار ارزشمندی است و یک نماز معمولی نیست و مهمترین مسئولیت ائمه جمعه اصلی و موقت تبیین و بازگو کردن معارف اسلامی است.

آیت الله نورمفیدی خطاب به ائمه جمعه استان تاکید کرد: مسائل اعتقادی، اخلاقی و رفتاری را قبل از بیان خطبه ها مطالعه و بررسی کنند و در حدی که خطبه اول اجازه می دهد برای مردم بیان شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مهمترین موضوع مسائل اعتقادی است، اضافه کرد: وقتی ایمان مردم تقویت شود و معارف دینی را خوب بشناسند در فروعات مسائل هم راه می افتند.

وی بیان کرد: خطبه های نمازجمعه به نوعی بیان شوند که اقبال و توجه قلبی مردم به مردم به سوی خدا باشد.

وی تصریح کرد: توجه قلبی، ایمان به خدا و دلبستگی به خدا و بندگی به خدا اصل و اساس است و در خطبه های نماز جمعه هم این کار مهم را در حد توانمان باید انجام دهیم.

آیت الله نورمفیدی افزود: ائمه جمعه در خطبه ها مردم را نسبت به مسائل روز جامعه آگاه و همه مردم و گروه ها با سلایق مختلف را برای شرکت در نمازجمعه دعوت کنند.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار