مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: ما میراث دار سرمایه های عظیمی از نوجوانان شجاع و ایثارگری چون شهید فهمیده ها هستیم که خط مقاومت را آگاهانه و عالمانه گشودند و پرده زرین و جدیدی در انقلاب اسلامی و مبارزه با مستکبران نقش بسته است.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 02 November 2021

 

به گزارش تابناک گلستان، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی گرزین روز سه شنبه در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات مداحی با عنوان "نوگلان حسینی"ارت (ع) در شبستان حضرت فاطمه (س) امامزاده عبدالله (ع) گرگان افزود: نسل به نسل ایران زمین میزبان نسلی موحد، آزادی خواه، استقلال طلب و جریان ساز است، ملتی که نوجوانانش ایثارگران شهیدی بوده بی شک بزرگسالانش شهید قاسم سلیمانی ها هستند.
وی تصریح کرد : نسل امروز میراث دار سرمایه های عظیمی چون مصطفی احمدی روشن، مصطفی چمران، محمدرضا طاهری ها و دانشمندان ایثارگر است.
وی اظهارداشت: ۱۳ آبان سالروز شهادت شهدای دانش آموز علیه رژیم منحوس پهلوی و آمریکای ملعون به دادخواهی از آزادی کشورمان تظاهراتی مسالمت آمیز داشتند که آمریکا مستکبر دستش به خون این شهدای نوجوان آغشته شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: امام راحل می گفتند سربازان من در گهواره هستند و کسی متوجه منظور امام نشد و بعد از ۱۵ سال نسلی شگفت انگیز که هشت سال دفاع مقدس را شکل دادند هویدا شدند.
گرزین اضافه کرد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز آمار بالایی بوده که نوجوانان از زندگی، خوشی، لذت و خانواده خود گذشتند و این درس فقط در مکتب امام حسین (ع) آموخته می شود.
وی اظهار داشت: احیای فرهنگ و فکر حسینی همراه رسالت عظیم علی اکبرهای جامعه با حنجره های نوجوانانی که ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین را امروز لبیک می گویند و این جشنواره ها به دنبال رسیدن به تکثیر آرمان های علی اکبرها در جامعه کنونی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: این مسابقات حسینی و زینبی با استقبال گسترده خانواده‌ها برغم شیوع ویروس کرونا بوده که بسیار امیدبخش و نوید بخش است که پیگیر حماسه جشنواره حسینی بودند.
به گفته وی این استقلال گسترده نوید بخش پرورش فضای حسینی در خانواده های گلستانی است.

رئیس کانون مداحان شهرستان گرگان در این آیین اظهارداشت: هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی استعدادهای مداحی و آموزشی و رشد و ارتقای آنان در بخش های ادعیه خوانی، اشعار، صوت و لحن، نغمات و دستگاه آوازی، معلومات عمومی و متخصصین در مداحی بوده است که شرکت کنندگان با تقویت خود باید در هر مرحله از این بخش ها ۲۰ امتیاز کسب کرده که نهایت به کسب ۱۰۰ امتیاز می شدند.
مجتبی رستگار تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که ۵۰ نفر آنان به مرحله استانی راه یافتند.
وی افزود: از بین ۵۰ نفر راه یافته به مرحله استانی ۱۲ نفر در رده های سنی هشت تا ۱۳ سال و ۱۲ نفر در رده های سنی ۱۴ تا ۱۸ سال به مرحله تلویزیونی مسابقه راه یافتند.
وی بیان کرد: با داوری های تخصصی در ادعیه خوانی، اشعار، صوت و لحن، نغمات و دستگاه آوازی و معلومات عمومی و تخصصی مداحی در رده سنی هشت تا ۱۳ سال مهدی روشندل، مهدی حسینعلی و علی اصغر جلال شاهکویی نفرات اول تا سوم را به ترتیب کسب کردند.
به گفته وی در رده های سنی ۱۴ تا ۱۸ سال هم محمد علی خانی نفر اول، علی رضا صادقی نفر دوم و ابوالفضل کرد چشمه نفر سوم شدند.

در این آیین داوران و برگزیدگان چهارمین مسابقات نوگلان حسینی تجلیل شد.

 به اعتقاد کارشناسان برگزاری مسابقات مداحی نوگلان حسینی فرصت مناسبی برای شناسایی نوجوانان و جوانان علاقه مند به مداحی و ذاکری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و رشد و شکوفایی استعدادهای آنان است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار