رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت که اعضای این شورا اخیرا مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی وضعیت مبلمان شهری تصویب کردند که با هزینه کرد آن توسط شهرداری تا پایان امسال، وضعیت معابر و پیاده‌روها، بوستان‌های محله‌ای و روشنایی خیابان‌های سطح شهر بهبود خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 25 October 2021

پرویز ناصری روز دوشنبه به اتفاق شهردار گنبدکاووس با حضور در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی این شهرستان، اظهار داشت: ساماندهی و تعویض تیرهای برق بلوارها با هدف افزایش روشنایی معابر شهری، نصب ایستگاه‌های اتوبوس جدید، نصب نیمکت در پیاده‌روها، بهسازی و همسان‌سازی پیاده‌روها برای استفاده بهتر شهروندان بالاخص معلولان و نصب وسایل بازی مناسب بر اساس فضا موجود در بوستان‌های شهری و محله‌ای از مهمترین برنامه‌های درحال انجام مبلمان شهری است.

وی با تاکید بر هدفمند شدن کارکرد بوستان‌های محله‌ای، افزود: این مکان‌ها نباید فقط محل استقرار وسایل بازی و کاشت درخت باشد بلکه باید مطابق نیاز هر منطقه برای استفاده جامعه هدف آن مانند کودکان، سالمندان و بانوان مناسب سازی شود ضمن اینکه ایجاد پارکی ویژه برای معلولان نیز در دستورکار قرار شهرداری گنبدکاووس قرار دارد.

رییس شورای شهر گنبدکاووس اضافه کرد: اعضای شورای شهر دوره ششم و شهردار آن با پرهیز از سیاسی‌کاری و دوری از حاشیه سازی اولویت خود را عمران و آبادانی این شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود قرار داده است.

ناصری تاکید کرد: تا یک سال آینده تحولات خوبی در حوزه شهری گنبدکاووس برای مردم قابل مشاهده خواهد بود و از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی درخواست می‌شود برای افزایش امید در جامعه اقدامات اجرایی را اطلاع رسانی کنند.

وی با تاکید به نصب المان و مناسب سازی میدان‌های سطح شهر گنبدکاووس از جمله "امام علی(ع)، ۱۷ شهریور و یادبود" بر اساس جایگاه و نامگذاری‌های صورت گرفته، به مردم این شهر قول داد با اجرای پروژه‌های عمرانی پیش بینی شده، نوروز سال آینده شاهد فضای شهری زیبایی باشند.

۲۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی مبلمان شهری گنبدکاووس تصویب شد

ناصری همچنین از احداث شهربازی سرپوشیده در فضای سه هزار متر مربع از پارک الغدیر گنبدکاووس با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: زمین مورد نظر توسط شهرداری به مدت ۱۲ سال به سرمایه‌گذار اجاره داده می‌شود و سرمایه‌گذار موظف است علاوه بر بنای مورد نیاز، تجهیزات یک شهر بازی مدرن را نیز نصب نماید.

شهردار گنبدکاووس نیز در این نشست با قدردانی از تعامل خوب میان رسانه‌ها از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی با شهرداری و شورای شهر، گفت: تقویب ارتباط دوسویه شهرداری و رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی اقدامات انجام شده، ساماندهی مدیریت شهری و پیگیری امور دارد.

سید علی اصغر موسوی با تاکید بر بهبود فضای شهری گنبدکاووس در برنامه‌ای چهار ساله، اظهارداشت: علاوه بر ساماندهی و بهسازی فضاهای شهری از جمله بوستان‌ها و میادین شهری با بهره‌گیری از فرهنگ غنی منطقه، عملیات ساخت ترمینال نیمه کاره شهر در پشت بازار مشهور به روس‌ها با استفاده از توانمندی شهرداری اجرا می‌شود.

وی افزود: طراحی فضای سبز بلوارهای فعلی سطح شهر تغییر و با استفاده از سبک‌های جدید از جمله جعبه گل زیباسازی خواهند شد.

شهر ۱۶۵ هزار نفری و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتاری گنبدکاووس، دومین شهر بزرگ گلستان است.

شهر گنبدکاووس دومین شهر بزرگ استان گلستان است و شورای شهر آن هفت عضو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار