مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به آغاز فعالیت سامانه ناپایدار جوی از شامگاه امشب دوشنبه در استان گفت که در این مدت ارتفاع امواج در دریای خزر به ۲/۵ متر و سرعت وزش تندباد دریایی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و این شرایط برای ماهی‌گیری ناایمن است.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 25 October 2021

نوربخش داداشی روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در مدت زمان فعالیت این سامانه، تردد قایق‌های صیادی و گردشگری خطرناک است و فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا باید نسبت به استحکام سازه های شناور خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا حدود ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس در نقاط فراساحلی گلستان فعال است و حدود ۲ هزار فروند قایق نیز در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهی‌گیری و فعالیت های مرتبط با گردشگری می‌پردازند.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما، پدیده مه و وزش باد شدید از پیامدهای دیگر فعالیت این سامانه ناپایدار در استان است که فعالیت آن تا روز پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بارش برف در مناطق کوهستانی و آبگرفتگی برخی معابر و اختلال در ترددهای جاده ای دور از انتظار نیست.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار