معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به گذشت ۶ ماه از زمان تزریق دُز دوم واکسن کرونا به برخی از افراد جامعه هدف، تزریق نوبت سوم آن در این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 16 October 2021

ناهید جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اولین گروهی که تزریق دُز سوم واکسن کرونا به آنان در حال انجام است کادر بهداشت و درمان هستند و منتظر مصوبات و پروتکل‌های ابلاغی برای سایر گروه‌های سنی هستیم.

وی یادآور شد: البته پروتکل تزریق دُز سوم به بیماران خاص ابلاغ شده که به زودی کار نوبت سوم تزریق واکسن آنها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مباحثی در خصوص تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به سالمندان بالای ۶۰ سال مطرح شده اما پروتکل آن هنوز ابلاغ نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هر چه محدودیت‌های کرونایی زودتر برداشته شود مردم زودتر به روال عادی زندگی باز خواهند گشت و جلوی ضرر و زیان اصناف مختلف گرفته خواهد شد.

جعفری افزود: اگر وارد پیک ششم شیوع کرونا شویم، بدون شک محدویت مشاغل شامل افرادی خواهد بود که واکسن نزدند.

وی در خصوص کمبود واکسن برکت در گلستان خاطرنشان کرد: ۲ شهرستان استان استقبال خوبی در نوبت اول تزریق این واکسن داشتند اما برای دُز دوم مانند اکثر نقاط کشور با مشکل مواجه هستیم که با رایزنی انجام شده بین این معاونت و مدیر مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، طی روزهای آتی مقداری واکسن برکت خارج از نوبت به استان اختصاص خواهد یافت.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ورود به پیک ششم، براساس پیش بینی‌ها اواخر آبان یا هفته اول آذر ماه خواهد بود که برای تشدید شیوع این پیک، لازم است به سطح ایمنی بالا و تزریق بیش از ۷۰ درصد هر ۲ نوبت واکسن در استان برسیم.

محمدجواد کبیر در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: استان‌های شمالی همچون گلستان به بحران نرسیدیم زیرا هنوز وضعیت ابتلا به این ویروس در استان ما سینوسی است بطوری که هفته گذشته برخی روزها شاهد افزایش و برخی روزها شاهد کاهش مبتلایان و بستری شدگان ناشی از این ویروس بودیم.

وی بیان کرد: وضع استان با وجود ۹ شهرستان آبی و پنج شهرستان زرد، همچنان شکننده است و به همین دلیل نمی‌توان زیاد به تغییر رنگ شهرها و آمارهای کاهشی اکتفا کرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان اصناف تلاش کنند تا سریعتر تزریق واکسن را انجام دهند تا مشکلی در هفته‌های آتی نداشته باشیم.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: کشور ترکیه با ۸۰ درصد پوشش تزریق واکسن از نوع فایزر، به نوعی وارد موج جدید شیوع ین ویروس شده است.

کبیر تصریح کرد: افرادی که از تزریق واکسن خودداری و امتناع می‌کنند، به نوعی تهدید علیه بهداشت عمومی انجام می‌دهند و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند.

وی با اشاره به این که وضع استان به لحاظ روند کاهشی مبتلا شدن به ویروس کرونا طی روزهای اخیر کاهشی بوده است، اضافه کرد: این مسائل دلیلی بر رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در جامعه نیست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار