تحقق رشد اقتصادی ۷و۷دهم درصدی گلستان در سال۱۴۰۱ نیازمند بکارگیری تمام ظرفیت‌های گلستان است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 13 October 2021

استاندار امروز در یازدهمین جلسه کارگروه، اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: پیش بینی رشد اقتصادی بیش از ۷و۷دهم درصد برای سال آینده استان قابل تحقق است، زیرا گلستان ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف دارد و با عزم همگانی می‌توان به آن دست یافت.

هادی حق شناس با بیان اینکه خوشبختانه رشد اقتصادی استان در سال گذشته و سال جاری مثبت بوده افزود: سهم دستگاه‌ها در سند رشد اقتصادی استان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شده و امیدواریم با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بانک‌ها رقم بیش بینی شده را محقق کنیم.

او با بیان اینکه نیمه نخست امسال چهاردهمین استان کشور بودیم که نرخ بیکاری در آن تک رقمی بود افزود: نرخ بیکاری در استان ۸ونیم درصد است و پیش بینی شده تا پایان سال جاری ۳۰هزار و ۳۰۰شغل ایجاد شود.

استاندار همچنین کشاورزی را مزیت نسبی استان در کنار دیگر ظرفیتهای موجود دانست و ادامه داد: می‌توان با استفاده از صنایع تبدیلی و ارائه محصول نهایی شاهد ارزش افزوده این مزیت در استان و افزایش درآمد مردم باشیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: پرهیز از محدودیتهای خود ساخته زمینه ارتقا بهره وری را فراهم می‌کند که می‌تواند نقش تأثیرگذاری در تحقق رشد اقتصادی استان در سال آینده را فراهم آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار