مدیرکل بازرسی گلستان گفت: اکنون پرونده ۱۷ مدیر دستگاه های دولتی این استان به دلیل ترک فعل در انجام وظیفه قانونی خود در روستای گردشگری زیارت گرگان توسط این اداره کل به مراجع قضایی معرفی و در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 13 October 2021

محمدتقی حاجی مشهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای این تعداد مدیر در استان در ۱۵ سال اخیر به خاطر ساخت و ساز غیرمجاز، تصرف و تجاوز به اراضی ملی و رعایت نکردن حریم رودخانه ها پرونده تشکیل شده در دستگاه های دولتی از جمله آب منطقه ای، امور اراضی، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، بخشداری، فرمانداری مشغول به کار بوده اند.

وی اظهارداشت: تشکیل پرونده برای این مدیران متخلف در روستای زیارت، کار طاقت فرسا بوده که از سوی کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، مستند به آمار اداره امور اراضی گلستان پارسال، در روستای گردشگری زیارت بیش از هزار و ۵۰۰ واحد غیرمجاز ساخته شده که مجوز کمیسیون ماده یک تبصره یک جهاد کشاورزی را ندارند و ساخت آنها مربوط به قبل از دهه ۷۰ شمسی است.

روستای زیارت دارای ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی و مستثنیات است که بیشتر این زمین‌ها از شیب ۱۲ تا ۱۵ درصد برخوردار بوده و باید به باغ تبدیل شوند تا از فرسایش خاک ممانعت شود.

روستای زیارت در ارتفاع هزار متری از سطح دریا از شمال به ناهارخوران و ارتفاعات بندسر و خمام شهر، از شرق به ارتفاعات خال دره، از غرب به ارتفاعات مازوآش، ادیم و کمرسر و از جنوب به آبشار و ارتفاعات پوشیده از جنگل محدود می‌شود.

در راستای ثبت آثار باستانی و تاریخی استان گلستان، بافت قدیمی و زیبای روستای زیارت در فهرست آثار ملی کشور با شماره ۵۰۳ ثبت شده است.

روستای گردشگری زیارت با ۴۷۸ واحد مسکونی روستایی دارای بیش از هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت در دهستان استرآباد جنوبی از توابع بخش مرکزی گرگان واقع است و از آبشار زیبا، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و همچنین بافت قدیمی و تاریخی برخوردار است.

حمایت از سرمایه گذاران برای رونق تولید

مدیرکل بازرسی گلستان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از رونق تولید، گفت: این اداره کل از سال قبل دفتر حمایت از سرمایه گذاری را در استان تشکیل و فعال کرده است.

وی افزود: از ابتدای امسال، حدود ۶۰ واحد صنعتی در استان مورد بازدید کارشناسان این اداره کل به منظور شناسایی آسییب های رونق تولید و رسیدگی به آن ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با شناسایی آسیب های این واحدهای صنعتی که بیشتر در حوزه های بانکی، مالیات، تامین اجتماعی ( پرداخت بیمه) و قطعی برق ، هیات تخصصی متشکل از کارشناسان و سرمایه گذاران تشکیل نسبت به حل آن اقدام می شود.

به گفته حاجی مشهدی تاکنون مشکل تولید ۱۴ طرح صنعتی دراستان حل و به چرخه رونق تولید بازگشت داده شده است.

وی ادامه داد: اکنون ۲۰ طرح صنعتی نیز در مرحله رسیدگی موانع رونق تولید قرار دارند.

تخلف ۱۷ مدیر دولتی در روستای گردشگری زیارت گرگان رسیدگی می‌شود

ارسال ۱۲۰ گزارش رسیدگی به تخلفات

مدیرکل بازرسی گلستان گفت : ۱۲۰ گزارش تخلف شامل ۸۰ گزارش موردی از طریق شکایت، ۳۶ گزارش مستمر بازرسی از ادارات دولتی و چهار گزارش فوق العاده در موضوعات مهم استان از جمله سیل، آتش سوزی و زمین خواری، توسط کارشناسان این اداره  کل و یا به درخواست دفتر رهبری، ریاست قوه قضاییه، رییس سازمان بازرسی کشور و درخواست رییس جمهور و کمیسیون اصل  ۹۰ مجلس شورای اسلامی از مهر ۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ تهیه و ارسال شده است.

به گفته وی از میان ۱۲۰ گزارش تخلف تهیه و ارسال شده توسط این اداره کل، ۶۳۱ یافته بازرسی به دست آمده که برداشت کارشناسان به دستگاه های متخلف برای عمل به آن و دوری از تکرار تخلف ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد یافته بازرسی، ۲۰۵ مورد توصیه کارشناسی برای عملیاتی کردن توسط دستگاه های متخلف  و ۲۸۴ مورد پیشنهاد  اصلاحی و عملیاتی شدن آن ها توسط دستگاه های متخلف در ارایه خدمات به جامعه هدف بوده است.

حاجی مشهدی همچنین از ارسال تخلفات ۲۱ مدیر دستگاه های دولتی استان به هیات رسیدگی به تخلفات اداری در نهاد ریاست جمهوری برای رسیدگی خبر داد و افزود: علاوه بر این پرونده  تخلف ۲۱۲ کارمند دولتی و پنج کارمند با نوع استخدام کارگری در دستگاه های دولتی استان به هیات تخلف ارسال شده است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه کیفری ۷۴ فقره پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی برای رسیدگی ارسال شده ک تاکنون برای ۱۶ فقره کیفر خواست صادر شده، ۶ فقره صدور حکم موقوفی تغییر ( مدت زمان و فوت متهم )، 2 فقره  طرح در دادگاه تجدید نظر و ۵۲ فقره تعیین تکلیف نشده و در حال رسیدگی است.

مدیرکل بازرسی گلستان ادامه داد: این پرونده شامل ۳۰ فقره در حوزه اختلاس، ۲۵ فقره در حوزه تصرف غیرقانونی اموال دولتی، ۲۱ فقره جعل اسناد دولتی، پنج فقره تزویر اسناد دولتی و تسهیل مال از طریق نامشروع و ارتشاء هر کدام یک فقره  است.

نظارت بر معاملات دستگاه های اجرایی

مدیرکل بازرسی گلستان با اشاره به این که نظارت بر معاملات دستگاه های اجرایی در انجام مناقصه و برگزاری مزایده یکی از برنامه های مهم این اداره کل است، گفت: از مهر سال ۱۳۹۹ تا کنون یکهزار و ۶۳۱ مورد ثبت اطلاعات مناقصه و برگزاری مزایده توسط دستگاه های دولتی در سامانه تدارکات الکترونیک دستگاه های اجرایی ثبت شده که ۴۰ درصد آن با حضور کارشناسان و بقیه به صورت سیستمی کنترل شده است.

وی ادامه داد: در نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در انجام مناقصه و برگزاری مزایده، ۶۸ مورد تذکر به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات، اشکال سیستمی داده و ۴۱ مورد مناقصه و برگزاری مزایده به ارزش ۹۷۰ میلیارد ریال لغو معامله و از تضییع حقوق دولتی ممانعت شده است.

کشف جعل گواهینامه آموزشی

مدیرکل بازرسی گلستان از کشف جعل حدود یکهزار و ۳۰۰ فقره گواهینامه آموزشی در دستگاه های دولتی مرتبط خبر داد و گفت: صدور این گواهینامه ها برای مقطع دیپلم بوده است.

وی ادامه داد: این پرونده اکنون در دست پیگیری از سوی کارشناسان این اداره کل بوده و گزارش تکمیلی آن به  اطلاع هم استانی رسانده می شود.

وی از کشف یک فقره اختلاس در یکی از بانک های عامل استان به ارزش ۳۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این پرونده فرد ، وام به حساب فرد وارد می کرده ولی شخص اطلاع نداشته است.

وی ادامه داد: اکنون این پرونده به مراجع قضایی برای رسیدگی ارسال شده و به اتهام فرد رسیدگی می شود.

حاجی مشهدی برخورد قاطع از سوی دستگاههای مرتبط با فرد متخلف را خواستار شد.

وی همچنین با اعلام آمادگی برای رسیدگی قبض برق مشترکان، جبران خسارت لوازم برقی مشترکان ناشی از قطعی برق فصل تابستان، رسیدگی به ترک فعل مسوولان حوزه آب استان در سرقت آب، خبر داد و  انعکاس گزارش های مردمی در سامانه این اداره کل را خواستار شد.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار