نوزدهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور، شیلات، آبزیان و صنایع وابسته، هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی و چهارمین نمایشگاه گلخانه و ادوات باغبانی روز سه شنبه طی آیینی با حضور جمعی از مسوولان در نمایشگاه بین المللی گلستان گشایش یافت.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 12 October 2021

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این نمایشگاه های کشاورزی تولیدکنندگان ۹ استان گلستان، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، فارس و یزد شر کت دارند.

مهرداد یزدی اظهارداشت : ۴۵ تولیدکننده بخش های مختلف کشاورزی انواع تولیدات خود را در زمینه های نهاده ها، شیلاتی و ماهیان خاویاری، زنجیزه های تولید صنایع غذایی، ماشین آلات مرغداری، دامپروری، تجهیزات گلخانه ای و خورام دام و طیور به نمایش گذاشتند.

یزدی ایجاد فرصت برای برقراری ارتباط و شناسایی شرکت های توانمند داخلی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری های تخصصی، معرفی پیشرفت و توسعه فعالیت های اقتصادی، ارزیابی نحوه افزایش توان صنعت دام و طیور، ایجاد فرصت سرمایه گذاری در جهت پیشبرد فعالیت های مربوطه و شناخت توانایی های علمی و پژوهشی و صنعتی کشور و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنایع  و مراکز علمی- پژوهشی، ایجاد فرصت های شغلی را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهای بین المللی گلستان یادآور شد: این رویداد نمایشگاهی از ۲۰ تا ۲۳ ماه مهر در محل نمایشگاها بین المللی گلستان واقع در مسیر گرگان - آق قلا، هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ شب میزبان بهره برداران، دانش آموخته ها و متخصصان و کارشناسان کشاورزی است.

این رویداد نمایشگاهی در گلستان با رویکرد "کشاورزی سالم، نوآوری تولید و رونق تولید" برپا  شد.

مطابق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان مقدار تولیدات زراعی، باغی، دامی و شیلات استان در سال زراعی قبل پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن بود که از این تولیدات چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن زراعی، حدود ۷۰۰ هزار تن دامی، ۳۴۰ هزار تن باغی، ۲۴۰ هزار تن جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی تشکیل می دهد.

۳ نمایشگاه بخش کشاورزی همزمان در گلستان گشایش یافت

همچنین بر اساس آمار سازمان جهادکشاورزی گلستان، این استان در تولید ۱۶ محصول راهبردی کشور شامل دانه های روغنی کلزا ، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد که مبین نقش و اهمیت کشاورزی منطقه در توسعه و خودکفایی کشور است.
استان گلستان واقع در شمال کشور با داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا و وسعتی افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع علاوه بر ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون ۳۳ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، ۱۲۰ کیلومتر اراضی ساحلی، بیش از سه میلیون واحد دامی و برخوردار از بیش یک هزار واحد مرغداری و ۳۶۱ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت اسمی فرآوری سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول کشاورزی دارد.
اقتصاد اصلی استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت برپایه کشاورزی و دامپروری استوار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار